Betalingen

Als zelfstandige is het natuurlijk belangrijk om jouw facturen en betalingen op orde te hebben. In Mijn Standby Zorg kun je jouw administratie regelen voor de diensten die je via ons platform werkt. Nadat de uren van jouw dienst door zowel jou als de zorgorganisatie geaccordeerd zijn dan wordt er per dienst een factuur gemaakt. Deze factuur vind je bij 'Facturatie'. Elke woensdag worden deze facturen verstuurd naar de zorgorganisaties. De facturen hebben een betalingstermijn van 14 dagen. Op het moment dat de zorgorganisatie de factuur heeft betaald zullen wij het bedrag naar jou overmaken. 

Dagelijkse betaling

Later dit jaar zal er ook een mogelijkheid zijn voor een dagelijkse betaling. We zijn dat op dit moment aan het ontwikkelen. Bij de dagelijkse betaling ontvang je na het accorderen van jouw uren het geld binnen 1 werkdag op jouw rekening. Heb je interesse in deze service? In Mijn Standby Zorg je aangeven dat hier jouw voorkeur naar uit gaat. Je kan dit doen door te gaan naar 'Mijn documenten' en dan te kiezen voor 'Voorkeur betaling'. Hier kun je aangeven of je interesse hebt in de dagelijkse betaling. Als er meer informatie bekend is zullen wij je informeren hierover. 

Vragen over de betalingen

Hoe vindt de wekelijkse facturatie plaats? chevron-down

Elke woensdag worden de diensten die dan geaccordeerd zijn verstuurd naar de opdrachtgever. De opdrachtgever ontvangt de factuur met de factuurdatum op vrijdag. Mocht er iets niet kloppen op de factuur is er dan toch voldoende tijd om de betaling binnen de betalingstermijn van 14 dagen te voldoen. Mocht de factuur niet zijn betaald binnen de betalingstermijn kun je contact opnemen met jouw opdrachtgever.

Wanneer kan ik gebruikmaken van de dagelijkse betaling? chevron-down

We zijn momenteel hard aan het werk om de dagbetaling mogelijk te maken. Dit zal later dit jaar mogelijk zijn. Zodra we definitief weten wanneer dit mogelijk is zullen we je hierover informeren.

Hoe meld ik mij aan voor de dagelijkse betaling? chevron-down

Je kan in Mijn Standby Zorg aangeven of je kiest voor een dagelijkse betaling. Dit doe je alsvolgt:

  • Login bij Mijn Standby Zorg 
  • Ga naar Mijn documenten 
  • Kies het tabblad Zakelijk 
  • Klik op Voorkeur betaling
  • Geef aan dat je voorkeur hebt voor een dagelijkse betaling

Als je dit al eerder hebt aangegeven dan kun je dit niet meer zelf wijzigen. Als je eerder de voorkeur hebt aangegeven voor weekbetaling staat deze nu ook op dagbetaling. Wil je dit wijzigen? Stuur dan een berichtje naar administratie@standbyzorg.nl, dan passen wij het voor je aan. 

Voorheen ontving ik een weekbetaling, krijg ik dan straks automatisch een dagelijkse betaling? chevron-down

Dit staat inderdaad dan ingesteld. Wil je geen gebruikmaken van de dagelijkse betaling? Stuur dan een bericht naar administratie@standbyzorg.nl en dan passen we het voor je aan.