Mijn Standby Zorg

Ik heb problemen met de website, wat kan ik doen? chevron-down

Mijn Standby Zorg is constant in ontwikkeling. Het kan daarom voorkomen dat je tegen een bug of technisch probleem aan loopt. Dat is natuurlijk vervelend en we helpen je dan ook graag verder.

Wat kun je zelf doen?

Mocht je tegen dit probleem aanlopen dan kun je kijken of het wel werkt op een laptop of computer. Ook helpt het wel eens als je wisselt van browser. Dat je het bijvoorbeeld probeert met Google Chrome ipv Safari.

Wij lossen het probleem graag op. Om precies te weten waar je tegenaan loopt kun je ons een email sturen met de volgende informatie:

  • Een screenshot of schermopname van het probleem
  • Een omschrijving van het probleem
  • Welke browser je gebruikt (bijvoorbeeld Safari, Google Chrome of Internet Explorer)
  • Welk apparaat je gebruikt (bijvoorbeeld een laptop, IPhone, Samsung tablet)
  • Een linkje naar de desbetreffende pagina.

Deze mail mag je sturen naar info@standbyzorg.nl Wij zullen jouw mail bekijken en probleem het zo snel mogelijk op te lossen en aan je terug te koppelen.

Hoe werkt het reviewsysteem? chevron-down

Na elke afgeronde dienst krijg jij de mogelijkheid om een review te geven over deze dienst. De opdrachtgever krijgt ook de mogelijkheid om jou een review te geven. Hierdoor vergroten we de betrouwbaarheid van zowel zorgverleners als opdrachtgevers.

Zodra jij jouw uren indient krijg je de mogelijkheid om een review te geven. Dit is alleen verplicht bij de eerste dienst die je bij een opdrachtgever werkt. Je geeft sterren van 1 t/m 5, waarbij 5 heel goed is en 1 niet goed. Je kunt ook een toelichting geven. Alleen het aantal sterren die jij geeft is zichtbaar, de toelichting niet.

Ook jouw opdrachtgever kan op dezelfde wijze een review aan jou geven. Het aantal sterren is dan zichtbaar voor iedereen. Je kan zo dus laten zien dat je goed werk levert!

Waar kan ik mijn aantal sterren vinden? chevron-down

Het aantal sterren dat jij hebt ontvangen kun je vinden in jouw profiel. Klik op jouw naam en kies dan voor 'Profiel bewerken'. Je ziet dan bovenaan het aantal sterren met daarachter het aantal beoordelingen dat je hebt ontvangen. 

Hoe moet ik inloggen op Mijn Standby Zorg? chevron-down

Je kan inloggen op mijn.standbyzorg.nl/account/inloggen met jouw emailadres en het door jou gekozen wachtwoord. Mocht je jouw wachtwoord vergeten zijn dan kies 'Wachtwoord vergeten'. Je hebt dan de mogelijkheid om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen. 

Mijn Standby Zorg werkt met een authenticatie code. Deze code zorgt ervoor dat jouw gegevens goed beveiligd zijn. Je ontvangt deze code op jouw email. Je kan het vakje ‘Onthoud dit apparaat voor 90 dagen’ aanvinken. Als je Mijn Standby Zorg dus alleen op jouw eigen telefoon gebruikt hoef je maar eens in de 90 dagen te doen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu? chevron-down

Geen probleem! Jouw wachtwoord kun je opnieuw instellen door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. Volg dan de stappen die worden gegeven om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Is er een handleiding voor het gebruik van Mijn Standby Zorg? chevron-down

Er is zeker een handleiding van Mijn Standby Zorg. Hierin leggen we jou stap voor stap uit hoe het werkt. 

  1. Bekijk de handleiding

Kan ik Mijn Standby Zorg ook op mijn telefoon gebruiken? chevron-down

Mijn Standby Zorg is erop ingesteld om op je telefoon mee te werken. Om snel toegang te krijgen, kun je een snelkoppeling op jouw telefoon zetten, zodat je deze direct kunt aanklikken. We hebben in een video uitgelegd hoe dit moet doen.

  1. Klik hier voor de uitleg voor IPhone 
  2. Klik hier voor de uitleg voor Android 

Waar vind ik de Vilans protocollen, MIC formulieren, dubbel te controleren lijst en de Lijst voorbehouden en risicovolle handelingen? chevron-down

Deze zullen in de toekomst te vinden zijn op Mijn Standby Zorg. Op dit moment is dit nog niet in te zien op deze omgeving. We hebben er wel voor gezorgd dat deze informatie voor jou beschikbaar is. Om deze te kunnen inzien, kun je een mail sturen naar marcom@destandbyfamilie.nl. Zij zullen zorgen dat jij toegang krijgt.

Facturen en accorderen

Mijn factuur staat op betaald, maar ik heb nog niks ontvangen. Hoe kan dit? chevron-down

Als de factuur op betaald staat betekent dit dat de betaling is overgemaakt. In de meeste gevallen staat de betaling dan ook die dag op jouw rekening. Het kan voorkomen dat hier een dag overheen gaat. 

Daarnaast was er een bug in het systeem waardoor facturen onterecht op betaald stonden. We hebben dit opgelost en dit is vanaf week 50 niet meer het geval. 

Mijn factuur is ingediend, maar wordt niet betaald. Wat kan ik doen? chevron-down

Jouw factuur heeft een betalingstermijn van 14 dagen. Het kan zijn dat jouw opdrachtgever een andere betalingstermijn aanhoudt. Zo hanteert Standby Zorg zelf een betalingstermijn van 30 dagen aan. Je kan direct met jouw opdrachtgever schakelen als je vragen hebt over de facturen.

Mijn uren worden niet goedgekeurd, maar hier ben ik het niet mee eens. Wat kan ik doen? chevron-down

Als je niet eens met jouw afgekeurde uren kun je deze weer opnieuw indienen. Geef een goede toelichting waarom jij vindt dat de uren niet kloppen. Kom je er echt niet uit? Neem dan contact op met jouw opdrachtgever.

Hoe dien ik een factuur in? chevron-down

Als jouw uren zijn geaccordeerd door de opdrachtgever wordt de factuur elke woensdag verzonden. Je hoeft hier geen extra actie voor de ondernemen. De facturen vind je onder het kopje 'Facturatie'. Hier staan alle facturen met de bijbehorende status. Dit zijn de statussen 'Verzonden', 'Betaald' en 'Gecrediteerd'. Op deze pagina kun je ook jouw facturen downloaden. 

Mijn factuur is nog niet betaald, hoe kan dat? chevron-down

Elke woensdag wordt er een factuur verzonden. Op deze factuur staan de uren die zijn geaccordeerd. Het kan zijn dat jouw uren nog niet geaccordeerd zijn. Dit vind je terug 'Uren indienen' op het tabblad 'Ter goedkeuring'. Is de factuur met de uren verzonden en is de betaaltermijn verstreken? Het kan zijn dat jouw opdrachtgever een andere betalingstermijn hanteert, zo hanteert Standby Zorg een betalingstermijn van 30 dagen. Heb je hier vragen over? Dan kun je het beste contact opnemen met de opdrachtgever.

Waar kan ik mijn facturen inzien? chevron-down

Jouw facturen kun je zien als je klik op 'Facturatie'. Je ziet dan al jouw facturen. Deze facturen worden per dienst die geaccordeerd is opgemaakt. De facturen zijn gesorteerd op datum, je ziet jouw nieuwste factuur dus als eerste.

Hoe moet ik mijn uren indienen? chevron-down

Jouw uren dien je in bij 'Uren indienen'. Je ziet dan twee tabbladen: 'In te dienen' en 'Ter goedkeuring.' 


In te dienen

Hier vind je de diensten waarvan je de uren zelf nog moet indienen. Klik op de button Uren indienen en geef jouw uren aan. Zijn de daadwerkelijke uren anders dan de geplande uren, dan kun je dit hier aanpassen en een toelichting geven. Deze toelichting leest jouw opdrachtgever ook. Zodra je jouw uren indient kun je ook de opdracht of het zorgmoment beoordelen. Je geeft het aantal sterren op en kunt ook een toelichting geven. Deze toelichting ziet een organisatie niet. Het geven van een beoordeling is alleen verplicht als je de eerste keer voor een organisatie werkt. 

Ter goedkeuring

Bij het kopje Ter goedkeuring zie je de uren die de opdrachtgever nog moet goedkeuren. Keurt de opdrachtgever jouw uren af, dan vind je deze weer terug bij In te dienen. Zij geven dan ook een reden aan.

Reageren op nieuwe diensten

Kan ik mijn eigen tarief voorstellen bij de opdrachtgever? chevron-down

Je kan jouw eigen tarief voorstellen bij de opdrachtgever. Dit doe je als volgt: 

  • Open het zorgmoment van jouw interesse
  • Klik op 'Reageren op dit zorgmoment' 
  • Onder het lichtblauwe vlak zie je de tekst 'Eigen uurtarief voorstellen'. Klik hierop. 
  • Vul vervolgens jouw gewenste uurtarief in en klik op 'Wijzig uurtarief'
  • Klik dan op 'Akkoord en reageren op dit zorgmoment'
  • De organisatie kan dan de keuze maken of zij akkoord gaan met jouw tarief. 

Bekijk dit in een video. 

Hoe ga ik een overeenkomst aan? chevron-down

Zodra je interesse toont in een dienst ga je akkoord met de voorwaarden van de overeenkomst van de opdracht. Deze voorwaarden kun je inzien voordat je een reactie verzendt. 

Waar vind ik mijn reacties terug? chevron-down

Onder de knop 'Open zorgmomenten' zie je de knop 'Mijn reacties'. Hier vind je op de zorgmomenten waarop jij gereageerd hebt en wat de status ervan is. 

  1. Bekijk dit in een video

Waarom kan ik niet op elk zorgmoment reageren? chevron-down

In sommige gevallen kan het zijn dat je niet kunt reageren op de diensten omdat er een handeling wordt gevraagd waar je niet bekwaam voor bent. Je kan bij "Mijn documenten" zien welke handelingen missen. Via ons Skillslab kun je scholingen volgen om ervoor te zorgen dat je alle benodigde handelingen bezit. Bekijk het programma van het Skillslab en meld je direct aan. 

Hoe reageer ik op een openstaand zorgmoment? chevron-down

Via Mijn Standby Zorg kun je direct jouw interesse tonen in een openstaande zorgmoment. Log in op Mijn Standby Zorg en klik op 'Open zorgmomenten'. Hier zie je zorgmomenten die passen bij jouw niveau. Heb je interesse in een zorgmoment? Klik dan op de knop 'Reageren op dit zorgmoment'. Je krijgt een bericht als je bent ingepland voor dit zorgmoment. 

  1. Bekijk dit in een video

Betalingen

Kan ik nu per dienst betaald worden? chevron-down

Dit is inderdaad een mogelijkheid. Je kan per dienst kiezen of je graag een dagbetaling ontvangt. Dit doe je bij het indienen van jouw uren. 

  1. Bekijk dit in een video

Wanneer kan ik gebruikmaken van de dagbetaling? chevron-down

Je kan nu gebruikmaken van de dagbetaling. Dit kun je per dienst aangeven of je gebruik wenst te maken van de dagbetaling. Dit doe je bij het indienen van je uren. 

Voorheen ontving ik een weekbetaling, krijg ik dan straks automatisch een dagelijkse betaling? chevron-down

Je kan per dienst kiezen of je een dagbetaling wenst. Je hoeft je hier dus niet voor aan of af te melden. 

Welke opties heb ik met betreft betalingen? chevron-down

Op het moment bieden we één standaard optie aan, namelijk wekelijkse facturatie. Er wordt elke woensdag een factuur met geaccordeerde diensten verstuurd naar de zorgorganisatie. Deze factuur heeft een betalingstermijn van 14 dagen. Op het moment dat de zorgorganisatie de factuur betaald zullen wij het geld naar jou overmaken. 

Daarnaast is er een mogelijkheid om te kiezen voor een dagbetaling. Jouw factuur wordt dan binnen 1 werkdag na het accorderen van jouw uren betaald. Jouw uren dienen dan door zowel jou als de opdrachtgever geaccordeerd te worden. Je kan per dienst aangeven of je een dagbetaling wenst. Dit doe je bij het indienen van jouw uren. 

Zijn kosten aan verbonden als ik kies voor een dagbetaling? chevron-down

Op het moment zijn er geen kosten verbonden aan de dagbetaling. We vinden het belangrijk dat iedereen de mogelijkheid krijgt om deze optie te ontdekken en te ervaren of het iets voor hen is. Daarom bieden we dit tijdelijk kosteloos aan. Zo kun je zonder verplichtingen kennismaken. Vanaf 1 februari 2025 zal er een vergoeding van 3,5% worden toegepast.

Hoe meld ik mij aan voor de dagbetaling? chevron-down

Je kan per dienst kiezen of je een dagbetaling wenst. Dit kan bij het accorderen van jouw uren. Je hoeft je hier dus niet voor aan te melden. 

Hoe vindt de wekelijkse facturatie plaats? chevron-down

Elke woensdag worden de diensten die dan geaccordeerd zijn verstuurd naar de opdrachtgever. De opdrachtgever ontvangt de factuur met de factuurdatum op vrijdag. Mocht er iets niet kloppen op de factuur is er dan toch voldoende tijd om de betaling binnen de betalingstermijn van 14 dagen te voldoen. Jouw factuur heeft een betalingstermijn van 14 dagen, het kan zijn dat jouw opdrachtgever een ander betalingstermijn hanteert. Mocht je hier vragen over hebben kun je contact opnemen met jouw opdrachtgever.

Voor zorgorganisaties

Een zorgverlener is niet op komen dagen, wat kan ik doen? chevron-down

Wat vervelend dat de zorgverlener niet is op komen dagen! Geef dit altijd door aan jouw contactpersoon bij Standby Zorg. Wij kunnen kijken of dit gevolgen heeft voor de zorgverlener.

Is er een handleiding voor het gebruik van Mijn Standby Zorg? chevron-down

Dit is er inderdaad. De handleiding voor zorgorganisaties kun je hier downloaden.

  1. Download handleiding

Ik wil een dienst annuleren, hoe kan ik dit doen? chevron-down

Tot 8 dagen voor de dienst kun je een dienst kosteloos annuleren. Is het 7 dagen of korter voor de dienst en is er een zorgverlener ingepland, dan kan de zorgverlener toch de uren aan je doorbelasten. Neem hiervoor contact op met de zorgverlener en kijk of jullie er samen uit kunnen komen.

Stappenplan: hoe word ik ZZP'er in de zorg

Stap 1: Hoe schrijf ik me in bij de Kamer van Koophandel? chevron-down

De eerste stap naar het zelfstandig ondernemerschap is jezelf inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK). Via deze link kun je jezelf in een paar simpele stappen aanmelden als eenmanszaak oftewel als zelfstandig ondernemer. Let op dat je als handelsactiviteit Thuiszorg vermeldt met bijbehorende SBI-code 88101. Na deze inschrijving krijg je een KvK-nummer en worden je gegevens doorgegeven aan de belastingdienst.

Mocht je vragen hebben tijdens dit proces dan kun je chatten of bellen met een KvK-adviseur: 088 585 15 85. Je kunt ook het informatiepunt van de overheid voor ondernemers raadplegen: ondernemersplein.nl.

Wat hiernaar ook erg belangrijk is, is het invullen van de vragenlijst nieuwe zorgaanbieders. In deze vragenlijst wordt er gekeken naar wat voor zorg u gaat leveren, er wordt gekeken naar de aanwezigheid van bepaalde beleidsdocumenten, zorgformats en (werk)afspraken. Belangrijk is om deze vragenlijst meteen in te vullen, deze dien je in ieder geval binnen 2 weken in te vullen.

Kosten
Voor de inschrijving in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel betaal je eenmalig een inschrijfvergoeding van €80,10. Daarnaast heb je een uittrekstel nodig dat kan dienen als jouw bewijs van inschrijving. Dit kost eenmalig €18,05. Deze kosten betaal je met pinpas of creditcard als je bij de Kamer van Koophandel bent om je inschrijving compleet te maken.

Stap 2: Hoe meld ik me aan bij het BIG register? chevron-down

Op het moment dat je verpleegkundige bent (niveau 4 of hoger) heb je een BIG-registratie nodig om werkzaamheden uit te kunnen voeren. Zonder deze registratie kan en mag je geen zorg verlenen. Wanneer je al eerder in de zorg werkzaam bent geweest kan het zijn dat je deze registratie al hebt. Heb je dit nog niet? Dan zal je dit dus zelf aan moeten vragen. Het aanmelden voor het BIG register kun je doen via deze website.

Wil je zelfstandige in de zorg worden, maar heb je niet het niveau voor een verpleegkundige? Dan kun je je alsnog laten registreren om de kwaliteit van je zorg te waarborgen. Dit is het kwaliteitsregister van de V&VN. Dit is niet verplicht, zoals een BIG-registratie, maar wel aan te raden.

Kosten
De kosten voor een BIG-registratie zijn €85,-. Inschrijven bij het Kwaliteitsregister is gratis als je lid van de V&VN. Als je geen lid bent, maar je toch wil inschrijven in het Kwaliteitsregister dan zijn de kosten €82,90 per jaar. Een lidmaatschap van de V&VN is €85,20 per jaar.

Stap 3: Hoe vraag ik een VOG aan bij de gemeente? chevron-down

Als zelfstandig zorgverlener dien je ook een recente (max. 1 jaar oud) Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningsprofiel 45 Gezondheidszorg en welzijn van mens en dier te overhandigen. Met deze verklaring toon je aan dat jouw gedrag in het verleden geen belemmering vormt voor het verlenen van thuiszorg. Deze verklaring kun je aanvragen bij de gemeente waar je ingeschreven staat.

Kosten
Een VOG kun je aanvragen bij de gemeente. De kosten hiervoor zijn €41,35.

Stap 4: Hoe vraag ik een AGB-code aan? chevron-down

Een AGB-code is een Algemeen Gegevens Beheer-code. Dit is een landelijke code waaraan een zorgaanbieder herkend kan worden. Deze heb je als zelfstandig zorgverlener nodig voor het communicatie- en declaratieproces tussen jou als zorgverlener en zorgverzekeraar of SVB (sociale verzekeringsbank). Deze code kun je aanvragen via agbcode.nl. Gemiddeld duurt het ongeveer 5 werkdagen totdat je een AGB-code ontvangt na aanvraag.

Stap 5: Welke verzekering moet ik afsluiten? chevron-down

Als zelfstandig zorgverlener ben je zelfstandig ondernemer, wat wil zeggen dat je handelt voor eigen rekening en op eigen risico. Het is daarom goed om de juiste verzekeringen hiervoor af te sluiten. De twee belangrijkste verzekeringen zijn de beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de beroepsrechtsbijstandsverzekering. Daarnaast is een verzekering voor ziekte en arbeidsongeschiktheid ook zeker aan te raden, maar dit is optioneel.

Stap 6: Moet ik een Klachtenregeling afsluiten? chevron-down

Het is wettelijk (volgens de WKKGZ) verplicht om als zzp’er in de zorg een klachtenregeling te treffen. Dit kun je door via bijvoorbeeld Solopartners of Klachtenportaal. Zij ondersteunen je bij het afhandelen van eventuele klachten die ontstaan tijdens uw werk als zelfstandig zorgverlener.

Aandetelefoon Geel

Vragen?

Wij helpen je graag verder! Vul ons contactformulier in of vraag informatie aan over werken bij Standby Zorg.

Vraag informatie aan