Maak kennis met... Gaby!

Maak kennis met

Even voorstellen

Gaby Murraij, zorgadviseur

De energie spat eraf bij zorgadviseur Gaby Murraij (56), sinds 2018 lid van de Standby-familie. Enthousiast vertelt ze over haar werk bij Standby en haar hart voor de zorg. “Alles op alles zetten om de zorg te regelen die iemand nodig heeft, daar krijg ik zo’n goed gevoel van.”

quote

We gaan altijd door totdat het geregeld is, ook al moeten we er voor overwerken.

Gaby Murraij

Samen met haar collega-zorgadviseur Manon van Hamond regelt Gaby de binnenkomende zorgaanvragen van onder andere ziekenhuizen, huisartsen, casemanagers en familieleden: van 24 uurs zorg voor een terminale patiënt, korte zorgmomenten en mantelzorgondersteuning tot blokzorg voor een iemand met dementie zodat diegene langer thuis kan blijven wonen. “Ik ben constant van alles aan het regelen”, aldus Gaby. “Mijn werk is heel dynamisch.”

“Als een zorgaanvraag binnenkomt bekijken wij de financiering en bespreken die met de familie. Vervolgens brengen we alles in kaart: Wat voor zorg is er nodig en waarom? Welk niveau zorgverleners moeten erin gezet worden? Hoe is de thuissituatie? Ik spreek bijvoorbeeld veel ouderen die het fijner vinden om het gesprek fysiek plaats te laten vinden. In zulke gevallen ga ik vaak op huisbezoek om de mensen nog beter te kunnen informeren. Ze krijgen dan een goed beeld van wie Standby is, en andersom heb ik een goed beeld van de thuissituatie en de zorg die de cliënt nodig heeft. Huisbezoeken vind ik het leukste om te doen, maar helaas schiet dat er veel bij in omdat daar weinig tijd voor is.” Als Gaby alle benodigde gegevens heeft verzameld, gaat ze ermee naar de collega’s van de planning, die er de juiste mensen bij zoeken. Hebben zij alles rond, dan laat ze de betrokkenen weten wanneer de zorg kan worden opgestart.

Bij alle aanvragen draait het om één ding: wat heeft de cliënt nodig? “We stellen de cliënt centraal en doen er alles aan om ervoor te zorgen dat hij of zij de zorg krijgt die nodig is”, aldus Gaby. “Dat is de kracht van Standby. We gaan altijd door totdat het geregeld is, ook al moeten we ervoor overwerken. Niets is onmogelijk, wij denken altijd in oplossingen.”

Vooral een ingewikkeldere zorgaanvraag invullen, dat vindt Gaby mooi om te doen. “Ik houd wel van een uitdaging”, lacht ze. “Als ik langer bezig ben om de zorg rond te krijgen en het dan uiteindelijk lukt, dan word ik daar blij van. De zorg organiseren die nodig is zodat iemand thuis kan blijven wonen of naar huis kan komen, dat geeft me ontzettend veel voldoening, omdat ik echt iets heb kunnen betekenen in dat proces.”

Gaby

"Ik kan mijn zorghart hier echt in kwijt."

Als je haar vol passie hoort vertellen over haar werk, zou je denken dat Gaby nooit anders heeft gedaan. Maar niets is minder waar. 5 jaar geleden solliciteerde ze bij Standby, met nauwelijks zorgervaring op zak. Wel had ze 19 jaar ervaring in de reclamewereld. Op haar 50ste besloot ze te gaan doen wat ze écht wilde. “Toen ik hoorde dat ze bij Standby mensen zochten, besloot ik het erop te wagen. Ondanks dat ik geen zorgachtergrond had, zag Menny iets in mij. In mijn reclamewerk moest ik ook altijd veel regelen en plannen en had ik contact met allerlei mensen zoals tekstschrijvers, fotografen en cliënten. En dus mocht ik beginnen. Ik moest natuurlijk nog veel leren, maar al doende ben ik er helemaal ingegroeid. Ik kan mijn ‘zorghart’ hier echt in kwijt.”

Gaby begon als vestigingsmanager in Tilburg en later in haar geliefde Den Bosch, de stad waar ze zelf vandaan komt. Daarna werkte ze als relatiebeheerder en toen in 2021 alles onder één dak werd ondergebracht in het nieuwe hoofdkantoor aan de Vughterweg, werd haar gevraagd of ze zorgadvies wilde gaan doen. Ze lacht: “In eerste instantie leek me dat niets voor mij, maar het bleek een gouden greep. Ik had nooit verwacht dat ik het zó leuk zou vinden!”

Het werk bevalt haar erg goed en ook Standby zelf ervaart Gaby als een fijne organisatie. “Het is heel laagdrempelig, ik loop gemakkelijk bij iedereen binnen”, vertelt ze. “Het zit ook wel in mijn karakter om met iedereen een praatje te maken, ik wil mensen graag leren kennen. Dat moet ook wel, want we hebben elkaar hier allemaal nodig. Door mijn rol in de organisatie ben ik constant allerlei zaken met verschillende collega’s aan het afstemmen.
Fijn is ook dat Standby van alles voor ons organiseert en ons overal van op de hoogte houdt. Ik voel me heel erg betrokken. Als het aan mij ligt blijf ik hier tot mijn pensioen. Ik zit hier helemaal op mijn plek!”

Dat Gaby een echt mensenmens is, komt niet alleen tot uiting in haar werk. Ook thuis, in Gorinchem waar ze met haar twee zoons van 22 en 25 woont, staat de deur altijd open. Haar ‘tweede huis’ is in Sleeuwijk waar haar vriend woont. Ook hier staat de deur altijd open voor haar ‘bonus’ kinderen en kleinkinderen.

Ik vind het leuk dat ik gevraagd ben voor deze editie van Bijdehand want ik ben sowieso een echte kerstfreak; een mooie kerstboom met cadeautjes eronder, mensen uitnodigen, lekker koken en samen eten… ik hou van de sfeer en gezelligheid. Die deel ik graag met anderen!”

Dit artikel is ook te lezen in de Bijdehand nummer 9. De Bijdehand is ons magazine voor cliënten, zorgverleners en medewerkers van Standby.

Telefoon Roze

Thuiszorg nodig?

Bel ons gerust op 088 - 018 02 00 of laat uw gegevens achter zodat wij u terug kunnen bellen om de mogelijkheden van thuiszorg te bespreken.

Laat u terug bellen