Mijn Standby Zorg 

Vanaf heden werken wij allemaal werken in Mijn Standby Zorg. Dit vervangt Care Assist Online. Mijn Standby Zorg is in samenwerking met zorgverleners, cliënten en medewerkers ontwikkeld. In deze persoonlijke, online omgeving komt alle informatie omtrent de zorg samen. Voor zowel cliënt als zorgverlener. Inloggen kan via onderstaande button of via 'Inloggen' rechtsboven op de pagina. 

Mijn Standby Zorg voor zorgverleners

Als zorgverlener werk je ook in Mijn Standby Zorg. Je uploadt nu jouw documenten in Mijn Standby Zorg en gaat dit nu ook gebruiken als vervanging van Care Assist. Wij hebben een handleiding voor je gemaakt waarin we alles aan je uitleggen.

Hulp nodig?

Kom je er niet uit? Dan helpen wij je graag verder! We hebben een aantal veelgestelde vragen hieronder beantwoord. Voor overige vragen kun je terecht bij de desbetreffende afdelingen, zij zijn te bereiken op 088 – 018 02 00.

  1. Cliëntmanagement: Vragen over de planning.
  2. Administratie: Vragen over betalingen, facturen en accorderen van uren.
  3. Zorg: Vragen over het rapporteren en cliëntinformatie.
  4. ZZP Loket: Vragen over documenten.

Mijn Standby Zorg voor cliënten

We leggen u graag uit hoe deze online omgeving werkt. We hebben daarom een handleiding gemaakt die u stap voor stap door Mijn Standby Zorg neemt. Deze handleiding kunt u hieronder downloaden. Komt u er met de handleiding niet uit? Dan helpt uw cliëntmanager u graag verder. Neem telefonisch contact op met uw cliëntmanager door te bellen naar 088 – 018 02 00.

Vragen over Mijn Standby Zorg 

Ik heb niet al mijn uren geaccordeerd, wat nu? chevron-down

Indien je jouw uren niet hebt geaccordeerd, binnen 6 uur na jouw dienst, kun je contact opnemen met de afdeling Administratie. Zij kunnen dan de uren voor jou accorderen. Je dient hier wel zelf actie op te ondernemen.

Hoe moet ik mijn uren accorderen? chevron-down

Je uren kun je accorderen in Mijn Standby Zorg bij ‘Planning’. Indien er nog uren openstaan, komt de melding: ‘Vul je gewerkte uren in’. Klik bij deze melding op de button ‘uren invullen’. Hier ga je jouw uren accorderen. Je krijgt dan een overzicht te zien met de gewerkte uren. 

Kloppen de uren niet met de door jou gewerkte uren, dan kun je dit aanpassen door te klikken op de tijd en deze aan te passen met de juiste tijden. Je dient dan toelichting te geven op de aanpassing in het tekst blok bij ‘Toelichting gewerkte uren’. Deze toelichting is alleen verplicht als je jouw uren aanpast.

Als de uren akkoord zijn of je hebt ze aangepast, dan kun je klikken op ‘Uren indienen’.

We hebben voor deze handeling ook een schermopname gemaakt, bekijk deze hier

Hoe dien ik een factuur in? chevron-down

Elke maand dien je zelf jouw factuur in te dienen. Dit kan vanaf de tweede dag van de maand. Je krijgt dan een mail dat jouw urenoverzicht klaar staat. Je onderneemt de volgende stappen: 

  • Log in bij Mijn Standby Zorg 
  • Ga naar het kopje 'Facturen'
  • Hier staat jouw urenoverzicht klaar. Klik op de factuur van afgelopen maand waar 'Klaar om te verzenden' achterstaat. 
  • Je ziet dan een overzicht van jouw uren, je kan ook de details bekijken.
  • Als alles klopt dan klik je onderaan op de button 'Factuur opmaken en verzenden'. 
  • Wij hebben dan jouw factuur ontvangen! 

Klopt er iets niet? Neem contact op met de afdeling administratie door te bellen naar 088 - 018 02 00. 

We hebben voor deze handeling ook een schermopname gemaakt, bekijk de schermopname hier

Wanneer kan ik mijn factuur aanmaken oftewel wanneer is het maandoverzicht zichtbaar? chevron-down

Het maandoverzicht is elke 2e van de maand beschikbaar. Je ontvangt dan ook een mail dat het overzicht klaar staat.

Ik heb niet uitbetaald gekregen, hoe kan dat? chevron-down

Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Zo is het mogelijk dat je jouw uren niet hebt geaccordeerd binnen 6 uur na de dienst. Ook is het mogelijk dat je jouw factuur nog niet hebt ingediend. We kijken graag met je mee om dit op te lossen. Neem contact op met de afdeling Administratie om samen te kijken wat er mis is gegaan.

Kan ik mijn facturen nog inzien? chevron-down

Jouw facturen zijn bewaard en kun je inzien bij Mijn Standby Zorg. Kies voor 'Facturatie'. Op het tabblad 'Facturen' zie je onderaan 'Eerdere facturen en jaaroverzichten'. De facturen zijn per jaar te downloaden in een zip-bestand. 

Kan ik de eerdere rapportages van mijn cliënt nog terugzien? chevron-down

Alle rapportages van de cliënt zijn bewaard en te vinden bij de rapportage van de cliënt. Onderaan de pagina staat 'Eerdere rapportages'. Je kunt deze bekijken door te klikken op de button 'Bekijken' dat naast de desbetreffende rapportage staat. 

Waar vind ik de Vilans protocollen, MIC formulieren, dubbel te controleren lijst en de Lijst voorbehouden en risicovolle handelingen? chevron-down

Deze zullen in de toekomst te vinden zijn op Mijn Standby Zorg. Op dit moment is dit nog niet in te zien op deze omgeving. We hebben er wel voor gezorgd dat deze informatie voor jou beschikbaar is. Om deze te kunnen inzien, kun je een mail sturen naar marcom@destandbyfamilie.nl. Zij zullen zorgen dat jij toegang krijgt.

Kan ik Mijn Standby Zorg ook op mijn telefoon gebruiken? chevron-down

Mijn Standby Zorg is erop ingesteld om op je telefoon mee te werken. Om snel toegang te krijgen, kun je een snelkoppeling op jouw telefoon zetten, zodat je deze direct kunt aanklikken. We hebben in een video uitgelegd hoe dit moet doen.

  1. Klik hier voor de uitleg voor IPhone 
  2. Klik hier voor de uitleg voor Android